Mä näen silmät auki sinusta unta taas

tiistai 26. toukokuuta 2009

Niin tylsää, niin tylsää.  Koneella soi Billy Idolin John Wayne, alkaa jo hämärtää, taivaalle kertyy pikku hiljaa sateesta sinisiä, tummia, raskaita pilviä. En halua sadetta! Huomenna on taas koirapäivä, en halua ulkoiluttaa koiria sateessa.

Huomenna on myös koulupäivä, kutomispäivä, lomahuivi siellä odottelee kutojaansa. Olen saanut kudotuksi 115 senttiä, ja tuoreen tiedon mukaan valmiin huivin pitäisi olla 170 cm. Riittääköhän loimikaan? Muistaakseni laskin loimen niin, että saan siitä n. puolitoistametrisen huivin hapsuineen. Ehkä. Hupsis. Enkä edes ottanut huomioon kutistumista, tyhmä minä! Toinen hupsis. Aion tosin vain pestä huivin käsin ja silittää sen, joten eihän se varsinaisesti kutistu. Oikeasti haluaisin kyllä pestä sen koneessa, mutta kun minulla on vain tuo huivi eikä mitään muuta, en ala haaskaamaan suurta vesimäärää sen takia. Siispä pesen käsin. Hapsujen viimeistelystä en tiedä, sekin pitää vielä päättää, mutta jätän sen suosiolla siihen vaiheeseen, kun olen saanut kutomisen suoritettua.

Huomiseksi on luvattu sadetta. Miksi? Onko pakko? Eikö tämä viikko voisi mennä ihan sateitta? Olen luvannut ulkoilla koirien kanssa keskiviikosta perjantaihin, ja mieluusti tekisin sen kastumatta. Mieluusti myös taittaisin matkaa keskiviikosta perjantaihin mopolla, mutta mieluusti en tekisi niin sateessa. Onko oikeasti ihan pakko sataa?!

No, saadaanpa ainakin mustikoita.

0 kommenttia: