Avojaloin halki Afrikan

tiistai 16. kesäkuuta 2009

On tämä lomailu kyllä... Syvältä? Tylsää? Puuduttavaa? Joo, tavallaan. Onhan se toki siitäkin kiinni, miksi sen tekee, mutta koska tiedän olevani melkoisen patalaiska ihminen, on lomailukin juuri sitä itseään.

Olen kyllä yrittänyt skarpata. Pyörän mittarikin näyttää jo (?) 172,20 km / 9 h 17 min 17 sek, keskinopeus on masentavat 18,54 km/h ja maksiminopeus 41,77 km/h. Joo. En ole ihan niin aktiivisesti pyöräillyt kuin toivoisin, pari parinkymmenen kilometrin lenkkiä viikossa, mutta yritän jatkossa olla aktiivisempi. Tänäänkin syöksyin pyörän kanssa matkaan säätä uhmaten, ja tulihan sitä vettäkin sitten, ei onneksi ihan kaatosateena sentään, niin en ihan masentunut kesken matkan.

Tietokoneenikin otti ja hajosi. Tai no, ei ihan, mutta melkein. Olin juuri ehkä edellisenä päivänä onnistunut lukemaan siitä, miten HP Pavilion dv6000 -sarjalaisissa läppäreissä on paljon wlan-vikaa, ja naureskelin ehkä vähän vahingoniloisena, että minun koneessanipa ei ole. Ai ei vai? No nyt on! :D Sain tosin ensiavuksi sitten tuollaisen usb-wlan-sovittimen, mutta eipä siinä ole juuri kehumista, satamegainen netti yltää tänne huoneeseeni lähinnä nopeudella 1.0 Mbps... Sillä ei ihan kuuhun lennetä. Olen kuitenkin äkkirikastumisen varalta jo vähän vilkuillut uutta konetta, mutten uskalla liikaa alkaa haaveilemaan asiasta, ettei sitten vain harmita, kun ei ole varaa ostaa sitä uutta konetta.

Koulujuttujakin olen miettinyt vähän. Tai no, en koulujuttuja, mutta tekstiilijuttuja, sinänsä toki koulujuttujakin, mutta enemmän vapaaehtoisia. Olisi muutama idea esim. printtikuoseiksi, jotka olisi hauska toteuttaa kun alamme ensi syksynä painaa, mutta kukakohan nekin ideat piirtäisi paperille ja kehittäisi valmiiksi... Samoin minulla on eräs keittiötekstiili-idea liittyen siihen yhteen ruutukuosiin, jonka onnistuin kehittämään nyt keväällä, mutta siinä on liikaa mietittävää. Laiska, minäkö? Niinpä. Printtisuunnittelua voisin kyllä vähän harrastaakin, voisin käydä hakemassa kaupasta jonkun kivan, houkuttelevan luonnoskirjan, ja voisin täyttää sen kesän aikana printeillä.

Ensi kesän harjoitteluakin olen jo vähän miettinyt. Koskakohan niitäkin paikkoja pitäisi alkaa etsimään? Ovatkohan ne nyt näin laman aikaan ihan kiven alla? Toivottavasti eivät. Minulla on yksi unelmapaikka (huoh, ja miten kliseinen se onkaan), johon haluaisin enemmän kuin minnekään muualle, mutten rehellisesti sanottuna tiedä, onko minusta siihen. Se selvinnee ensi vuoden aikana? Niin kuin toivottavasti moni muukin asia.

0 kommenttia: